lördag 2 april 2011

PowerPoint till "Vart är vi på väg"

Jag vill lägga upp en power point presentation som hör till "Vart är vi på väg" inlägget. Den är gjord av Lars Silvervret, samordnare för Samordningsförbundet Västra Mälardalen, ett förbund som snart fyller ett år. Filen visar förnämligt hur de olika stegen kan visualiseras och det kan vara ett pedagogiskt verktyg som gärna får användas av fler. Tack Lasse!

http://www.samordningnv.se/aktuellt/documents/aktuellt_vartarvipavag_ppt.ppt

Jag tar tacksamt emot kommentarer och reaktioner på idéerna runt "Vart är vi på väg". Jag funderar på dessa frågor (som ni mer än gärna får svara på):
  1. Går det att se stegen i det samordningsförbund där ni är (inkl mitt eget)?
  2. Finns det andra eller fler steg?
  3. Är stegen tillräckligt distinkta?
  4. Är riktningen önskvärd?
  5. Om det är önskvärt, vilka konsekvenser får det?
PS. Har du svårt att rent tekniskt lägga till en kommentar, skicka ett mail till mig så klistrar jag in det i kommentardelen så får alla del av dialogen.

1 kommentar:

  1. Jag har funderat vidare kring stegen och tror mig kunna namnge rollen än tydligare i yrkestitlar för tjänstemannen/kvinnan:

    I den kamerala rollen är den administratören, kamreren.
    I projektrollen är tjänstemannen en projektförvaltare.
    I samverkansrollen är han/hon en organisationskonsult.
    I rollen att förändra tänkande är det en strateg, en förändringsagent, en facilitator, eller en möjliggörare.

    SvaraRadera